MEDIAVEL MAGYARORSZÁG – SZLOVÁKIA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM

2011.10.03. 09:44vissza a nyitóoldalra
Örökségen alapuló tematikus utak és múzeumi kiállítások új tevékenységekkel és animációkkal való bővítése

HU-SK 09/01/1.3.2/0021 – MEDIAVEL

Vezető partner: Kassa Kerületi Önkormányzat
Hazai partner: Kulcs-Tour Nonprofit Közhasznú Kft.
Projekt partner: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Múzeum Igazgatósága
Projekt partner: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum / Kohászati Múzeum

 

 

Jelenleg mind Szlovákiában, mind Magyarországon a turisztikai termékek nem integrált módon, elkülönítve kerültek meghatározásra. A szállás- és vendéglátóhelyek önállóan népszerűsítik magukat, termékeik nincsenek összekapcsolva más szolgáltató termékeivel. Az aktív idegenforgalom fejlesztését hátráltatja a szegényes, nem kellőképpen fejlesztett promóció, az egyes területek kulturális és természeti értékeinek nem megfelelő bemutatása, a marketing nem elég hatékony, nincsenek komplex programcsomagok. A régióba érkező turisták számára meglévő termékkínálat nagymértékben nélkülözi a múzeumokat, mint lehetséges vonzerőket. Nincsenek olyan termékek, melyekben a fő attrakció a múzeumok vagy a kulturális létesítmények lennének, érdeklődés és kereslet azonban lenne irántuk. A múzeumok, melyek részt vehetnének ilyen termékcsomagokban, gyakran rossz technikai állapotban vannak, anyagi és emberi erőforrások hiányoznak, melyek csökkentik vonzerejüket, annak ellenére, hogy frekventált helyen találhatók. A rutinszerű konzervatív módon bemutatott állandó kiállítások mellett nem hangsúlyos a kereslet és a kínálat elemzése, a promóció, a potenciális látogatók számára nem megfelelő a promóció és marketing.

Az egyes múzeumok látogató-elemzéséből kimutatható, hogy ezek főleg helytörténeti funkciót töltenek be, mint az oktatási rendszer kiegészítői. Annak érdekében, hogy a múzeumok olyan tevékenységeket tudjanak kifejleszteni, melyek a turistáknak interaktív élményt nyújtanak, szükség lenne a kiállítások megújítására. Ez okozza, hogy az aktív idegenforgalom terén a kínált szolgáltatások nagy számuk és változatosságuk ellenére szétaprózódtak és nem átláthatóak, nem késztetik a turistákat a hosszabb tartózkodásra, és nem hívják fel a figyelmet a további helyi attrakciókra és szolgáltatásokra. Hiányzik az a platform, mely kezdeményezné a párbeszédet, a partnerségi együttműködést a szolgáltatókkal, a kulturális és természeti látnivalókkal, valamint a turisztikai vagy közlekedési szervezetekkel. Mindezek szellemében, a projekt térségben, tematikus útvonalakra szervezetten kívánjuk a komplex termékcsomagok kidolgozását, bennük jelentős hangsúlyt fektetve a múzeumok innovatív és interaktív tevékenységeinek fejlesztésére. A tematikus útvonalat: Ipari örökség, Vaskultúra útja, Gótikus út, Borutak.

 

A projekt fő célja a regionális határon átnyúló turizmus fejlesztési szintjének javítása.

Ez a javítás hozzájárul a határ-menti térség gazdasági fejlesztéséhez, mivel a terület meglévő adottságainak turisztikai hasznosítása növekszik. Ez összhangban van a program stratégiai céljával.

Az idegenforgalomban tevékenykedő szereplők multiszektorális együttműködése által, az Európai Kulturális Utakon (Gótikus, Vaskultúra, Bor)emelkedik a szociális és kulturális, valamint a gazdasági kohézió és bizalom. A magas színvonalú határ-menti idegenforgalom termékek megléte az említett utakon, amelyek a kulturális, természeti, történelmi örökségen alapulnak, megerősítik a gazdasági versenyképességet a térségben. A projekt a tervezett marketing eszközök elkészítésével és használatával (szórólapok, kiadványok, honlap, táblák) hozzájárul a kommunikáció és elérhetőség javításához a határ-menti térségben. Az integrált határ-menti termékek szükségszerűen igénylik a jó minőségű természeti környezetet, az említett kulturális utakon, mely a projekt indirekt hozzáadott értéke.

 

A célrégiókban a projekt élményelemeket vezet be az idegenforgalmi szolgáltatásokba pilóta jelleggel. Az idegenforgalmi szövetségek részvétele ugyanú, mint az európai kulturális utak szövetsége többek között éppen az élménytevékenységek sikeres bevezetésére szolgál más létesítményekbe is, és így az összeállított kulturális utak attraktívabbá válnak. Az élmény elemek sikeres bevezetése és gazdasági megtartása az idegen forgalomban, inspirálólag és motiválólag fog hatni a többi érdeklődőre is. Ilyen módon a kulturális utakon komplex ajánlatként jelenik meg érdekes kínálataival. A projektbe be van számítva az anyagi támogatása és tanácsadása azoknak az aktivistáknak, akik az élménytevékenységeket vezetik majd be a saját nonprofit vagy üzleti létesítményük keretén belül. Az idegenforgalmi ajánlat végső attraktívabbá alakításával funkció bővítésével a kulturális útvonalakon a gazdaság fellendítése. A projektnek köszönhetően, a kulturális útvonalakon számítanak különböző események felélesztésére, ahol a különféle hagyományos – statikus és természeti szépségeket ábrázoló semmitmondó publikációk helyett – a látogatók számára reális tapasztalati attrakciót mutatnának be és reklámoznának.

Vissza a nyitóoldalra